waar blijft de tijd

23 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Ben je eindelijk de luchtvaart uit en dan vliegt de tijd weer ! Lieve mensen het is al weer 23 januari en wij zijn nog geen eens thuis geweest dit jaar, dat willen we ook niet want we lezen, dat het in Nederland vriest!

Hier staan we op bij een temperatuur van 27 a 28 graden. Het is zo heerlijk, dat je nooit een jas aan hoeft het enige wat je kan vergeten is een paraplu!, deze heb je zo nu en dan wel nodig. Lopen doen we niet veel alles gaat per fiets, heerlijk. Twee dagen geleden hebben we een fietstocht gedaan op de berg Kintamani. Wij zijn de berg af gefietst en gespoeld wat een ervaring om in warme regen te rijden! Voor de geïnteresseerden http://www.alam-amazing-adventures.com Dwars door de lokale dorpjes omgeven door prachtige rijstvelden om uit eindelijk nog eens lekker te gaan eten. Gisteren was het te warm voor enige activiteiten te emplooien. Nog wel even op de fiets richting het haventje van Sanur geweest maar het was eigenlijk te warm in de zon (38*). Marianne heeft zich bij het zwembad vermaakt en ik me voor de airco. Vandaag 23 jan. hebben we weer AOW gekregen en hebben we gelijk de ATM onveilig gemaakt. De dag hebben we grotendeels aan het strand en onder de parasol doorgebracht. De mevrouw van warung Wati (lees eetgelegenheid Wati) heeft ons weer heerlijk verwend met haar overheerlijke Loempiaatjes, mensen mensen, die zijn lekker en worden gegeten met een pindasaus van grote klasse. Je kunt hier uren lang op je platte kont in het zeewater zitten want dat geeft een heerlijke verkoeling dus met een natte zwembroek naar ons optrekje gereden. Na het douchen een heerlijk biertje en dan maar zitten wachten tot het volgende culinaire hoogtepunt zich aandient! Wij hebben gegeten bij Warung Little Bird ( zie tripadvisor) een hip tentje waar zo nu en dan een bandje speelt en waar het eten zeer goed is want de heren koken daar volgens het recept van hun moeders. Op de lokale markt nog wat Pisang Goreng gehaald en een taartje voor de jongens van ons gastenverblijf. Het baart ons zorgen, dat de Euro zijn waarde in een rap tempo verliest! Nu hier nog een eind aan breien en proberen het verhaaltje op internet te zetten, dit is een klus want het internet is aan de zeer trage kant. Wie weet: wordt vervolgt.

1. Susan:
    23 januari 2015
    hallo Hans en Marjan
    nu hier is het inderdaad koud ,maar jullie brengen wel een zonnetje mee in de koffer toch
    hier alles okè zo te zien genieten jullie wel nu wij genieten mee van de verhalen. groetjes Aad Susan.
  2. Ruud en margriet:
    24 januari 2015
    Dat eet en drinkt maar !!Alsof het niets kost!! Hier vanochtend een witte wereld,maar met een zonnetje en geen wind,eigenlijk heerlijk weer.
    Maar dat is alweer de laatste dag,dus wordt het weer warmer.Maar niet zoals bij jullie.Heb je app ontvangen Marianne,bedankt.Nog een mooie verdere vakantie.groetjes.