Bali 2015

8 januari 2015 - Sanur, Indonesië

Sanur 8 januari 2015.
Inmiddels zijn wij al meer dan een week op ons geliefde eiland Bali. Het vertrek uit Nederland ging niet zonder slag of stoot. Vanwege het feit, dat wij op standby basis reizen, hoorden wij 45min voor vertrek, dat er geen plaats meer was en wij niet mee konden. Wij hadden de vertrekhal al bijna verlaten om naar huis te gaan toen een mevrouw ons achterna kwam gerend, om ons te zeggen, dat we toch mee konden, wat een feest! Rennen met je koffertjes door de vertrekhal en voorrang bij de pp controle, wisselen van bagagekarretje en hup op naar de volgende hindernis: de veiligheidscontrole. Een van de dames wilde haar autoriteit wel eens laten gelden door de indringende vraag te stellen waarom we zo laat waren. In dit geval geldt ook het gezegde: spreken is zilver en zwijgen is goud. Nog net op tijd konden we de brug in rennen en hier scheidden onze wegen, want als je de laatste stoelen krijgt zit je meestal niet naast elkaar. Na een vlucht van ruim twaalf en een half uur bereikten we Kuala Lumpur. Hier snel door de douane en immigratie om in te checken voor Denpasar. Gelukkig net tijd genoeg om terug te keren naar de uitgang voor de vlucht naar Bali. Na een goede vlucht, wat onderhandelen met de Taxi chauffeurs, want hier begint het gelazer al en als je niet oppast dan betaal je veel te veel. Omdat de luchthaven geheel vernieuwd is konden wij niet makkelijk de officiële Taxi vinden en namen we een taxi met de chauffeur die de meest betrouwbare ogen had. Ja lieve mensen ook op Bali ontsnap je tegenwoordig niet meer aan Tolwegen! Voor het bedrag van 10.000 roepies of te wel 65 eurocent mag je er gebruik van maken. De eerste paar nachten verbleven we in Yulia 1 homestay, bij onze vriend Ketut ( door ons genoemd de vogeltjesman) Ketut is helaas getroffen door kinderverlamming maar heeft des ondanks toch een redelijk goed bedrijf op weten te zetten. Zijn laatste aanwinst zijn mooie nieuwe kamers met flatscreen TV en prachtige badkamer plus niet te vergeten een leuk zwembadje om in te liggen dromen en te luisteren naar een van zijn dertig zangvogels, die voorrang hebben boven de gasten! ’s Avonds met onze vriend Sabra met zijn vrouw Nita en drie dochters lekker uit eten geweest en onder tussen het afgelopen jaar lekker door te nemen. De rest sla ik allemaal over want ook voor ons is het vakantie. Oh ja inmiddels zitten wij in Semarandana onze thuisbasis.
Vandaag 8 januari heerlijk aan het strand gelegen onder de parasol natuurlijk want voor je het weet ben je zo rood als een kreeft! Straks er op uit om wat lekkers te vinden, nou ik kan je garanderen, dat dit hier niet zo moeilijk is. Misschien tot later!

1. Ruud en margriet:
    8 januari 2015
    Wat fijn voor jullie om weer heerlijk te relaxen.Nu,wij zouden er ook wel weer even tussenuit willen,want het is vandaag regen en grijs weer.Wel lekker naar de pilatesles geweest,dus goed voor het lichaam gezorgd!!Is Ketut dezelfde die wij ook kennen?? Want die kinderverlamming komt me niet bekend voor.
    Nu.geniet ervan en we houden contact.groetjes van ons 2.
  2. Marjan:
    8 januari 2015
    Oh wat een plezier om te lezen dat jullie zo lekker genieten. Fijn hor, leuk om je berichtjes te lezen. Groet,
    Marjan