We zijn er bijna

3 september 2016 - Empuriabrava, Spanje

lieve mensen, u krijgt bericht omdat het een nieuw hoofdstuk is. De voorgaande dagen staan nog beschreven onder het hoofdstuk onderweg naar het zuiden.

Donderdag 01 september.

Rond 09.30 verlaten we camping du Moudon, die te koop staat. Wij rijden richting Montolieu naar de gelijknamige camping bijna de gehele weg via de A20 en een stukje D6113. Heel aardige ontvangst op een bijna verlaten camping. Wij zochten naar een schaduwplek, die moeilijk te vinden was ondanks de hoge afscheidingshagen. Prachtig toilet gebouw met forse stralen douchewater, das pas fijn. Omdat het nog redelijk vroeg was besloten we nu maar gelijk een bezoek aan Carcasonne te brengen. Deze citadel hebben we al verschillende keren op afstand zien liggen maar nog nooit bezocht. Auto iets te ver van de citadel af geparkeerd zodat ik flink in de benen moest! Wat we zelden doen, we namen een treintje, dat ons rond de citadel voerde een uitkomst voor mijn hartje en beentjes. In de trein kon je via een koptelefoon in wel 15 talen uitleg krijgen. Na 25 minuten waren we weer bij af en hebben we de binnenkant bekeken, wat een winkeltjes en restaurantjes. Eenmaal weer buiten de poort stonden er wel vijftig antieke motoren opgesteld, geweldig !! Prachtige exemplaren, stuk voor stuk, zie de foto’s: o.a. Peugeot, Terrot en een Vincent (zeer gaaf). Gelukkig liep de weg naar de auto naar beneden en kon ik nog redelijk ademen en startte ik de auto in 1 keer. Marianne leidde me keurig de stad uit en was nog fit genoeg om pannenkoeken met spek te bakken. Het was een enerverende dag zonder Wifi

Vrijdag 02 september.

Vandaag trekken we verder, hoe zullen we rijden via de Peage of via de D6113 grotendeels langs de Peage. We besluiten voor de minst snelle maar wel mooie weg. Keurig buitenom Carcasonne wijst de Tom Tom ons de weg. Niet druk op de weg zelfs weinig vakantieverkeer. Een leuke stopplaats is bijna niet te vinden, ze zijn er wel maar altijd aan de andere kant van de weg. Uit eindelijk vinden we een plek, die ook als vuilnisbelt dienst doet, wat kunnen die Fransen er een puinhoop van maken. De stop duurt niet langer dan vijf minuten en we nemen de eerste de beste afslag naar de Peage A9 want daar zijn wel mooie parkeer plaatsen. Wat hebben wij een plezier van het Kastje, dat de bij de ANWB aangeschaft hebben voor de T doorgangpoortjes bij de Peage. Rustig aanrijden, het kastje piept, de boom gaat omhoog en je banksaldo omlaag!. Nog maar een uurtje naar onze bestemming, dat schiet op. Aan de Frans- Spaanse grens geen enkel oponthoud en bij afslag 3 gaan we richting Figueras en dan naar Roses. Bij de rotonde waar al vier jaar dezelfde dame met hoge hakken en van lichte zeden staat gaan we rechtsaf – hoe onthoud ik die afslag toch - ?. De toegangsweg naar de camping is totaal vernieuwd!. Marianne checkt ons in en met vijf minuten gaan we door de slagboom. Op naar nummer 602, prachtplek, de mover doet zijn werk en binnen no time staan we keurig op onze plek. Afgemeld bij Henk en Nel de Jong, die ons trakteerde op een glas goed gekoelde Cava . Niet veel later zaten we aan de koffie met een heerlijk kaneelbroodje, eten hoefde dus ook niet meer. Nu we ons toch moed ingedronken hadden hebben ook maar gelijk de luifel opgezet. Om half negen werd het donker en we hebben nog wat na zitten praten over het goede leven , dat we hebben.

Zaterdag 03 september.

Wat een rust, het is hier stiller dan in een bejaardenhuis, je mag hier namelijk niet voor 08.00 je kampeermiddel uit! Het is al 26* en de zon staat in de luifel, dat wordt binnen ontbijten. Zo gezegd zo gedaan, nu komt het werk er aan hoewel het vakantie is. Marianne draait een was en ik een slag in de rondte want ik moet m’n draai nog zien te vinden. De Tarp (een driehoekige doek te koop voor een klein bedrag bij de Action) wordt voor de luifel gespannen. Ik knoop een touw tussen twee bomen vast zodat de was kan drogen. Koffie in de schaduw, wie doet ons wat. Pannenkoeken van 2 dagen terug doen dienst als lunch. Ja en je raadt het al boodschappen bij de Lidl, we voelen ons bijna thuis. Ik had gisteren met een te grote mond aan gegeven, dat ik wel zou gaan zwemmen vandaag maar gelukkig was er weinig animo van af de overkant ( fam de Jong) en ontsprong ik de dans!. Marianne leest en ik schrijf, tussen de bedrijven door maakt Marianne wat hapjes klaar en ik leeg het toilet, zo zijn de taken weer verdeeld.

1. Marjan:
    3 september 2016
    Nou Hans, volgens mij heb jij je draai weer helemaal
    Gevonden!
    Genoten van je verhaal, zie het helemaal voor me!! Lekker genieten samen!!
    Ik lees met plezier jullie bericht!! Veel plezier! Groet Robin en Marjan
  2. Ruud en margriet:
    3 september 2016
    Leuk dat jullie Carcassonne bezocht hebben,wij in onze 1e vakantie samen,23 jaar geleden!!heb er leuke herinneringen aan.
    Niet te veel pannenkoeken eten!!Veel plezier verder en volgens ons loopt het allemaal heel lekker,groetjes ,Ruud en Margriet
  3. Tian en Ber:
    4 september 2016
    Hallo Marianne en Hans
    Fijn dat Jullie het zo naar de zijn hebben en een goede reis hebben gehad
    Wij wensen Jullie nog heel veel fijne dagen

M.v.g T en B