verder Frankrijk in

2 september 2010 - Chauffailles, Frankrijk

01 sep . Het blijkt, dat ik nodig aan vakantie toe ben, of ik ben het gevoel voor realiteit kwijt, ik heb me in de data vergist, het is vandaag 1 september…..vandaar, dat je 2x 01 sep. ziet.

Vandaag trekken we weer verder we gaan via binnenwegen (D974, D674 en 974) dwars door de wijnvelden  -Bourgogne- richting Lyon  naar onze bestemming Chauffailles. Dwars door de wijngaarden links en rechts van ons. De druiven zijn nog klein, dit jaar liggen ze een maand achter vanwege het koude voorjaar. Als we in de buurt van Chauffailles komen wordt het landschap steeds heuvelachtiger, mooie landerijen waar nog koeien lopen zijn omgeven door houtsingels, het ziet er schilderachtig uit. De receptie van de camping is nog dicht en gaat om 17.00 weer open. Er staat aangegeven, dat we een plaatsje kunnen uitzoeken en ons later kunnen aanmelden. Het valt ons op, dat er veel Fendt caravans staan, dat klopt ook want de Fendt club heeft hier voor een maand zijn poten uitgedraaid. We vinden een mooi plekje en met de mover –een elektrische aandrijving op beide wielen- staat de caravan keurig op zijn plaats. De avond wordt gebruikt om wat te e-mailen en te lezen. De camping beschikt over een gratis hotspot, die nog redelijk snel is ook, dat komt goed uit want van af hier wordt het blog voor de 1e keer” ge-upload”.

02 sep. Het blijkt een vrij koude nacht geweest te zijn, de thermometer geeft aan, dat het 8* is. De lucht is strak blauw en de temperatuur loopt snel op naar zo’n 24* best lekker. Vandaag is het luieren geblazen zo nu een dan een praatje met een Fendt meneer of mevrouw en we horen, dat er vanavond een afscheidsfeestje gehouden wordt. In totaal hebben 27 equipes mee gedaan aan deze volgens zeggen culinaire en wijnproeverij rally.  We fietsen nog even naar het dorp wat er toch wel goed uit ziet en vol hangt en staat met mooie bloembakken. Weer terug op de camping nemen we een slok en eten een heerlijk huisgemaakte bami.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade