van Tokyo naar Jakarta

2 januari 2012 - Jakarta, Indonesië

02 januari.
Met het hotelbusje van 07.00 naar de luchthaven. Wederom had Marianne een kop koffie op de kamer gezet dus geheel nuchter kwamen we niet op de luchthaven aan. We waren veel te vroeg, genoeg tijd om wat te gaan ontbijten. Keurig het 1 en ander besteld, Marianne kwam vast terug met koffie en een zoemer voorzien van nummer, als die af ging konden wij de bestelling op  halen, mooi systeem hoor!. Zo en nu op naar de JAL balie om in te checken. Eerst weer de nodige nono’s afgewerkt, dan het meisje bij de check in met assistentie van 2 andere personen kwam er schot in de zaak. Eerst was de 1e klas vol maar met tussenkomst van weer een ander bleek er nog genoeg plaats te zijn, nou dat hebben we geweten, wat een feest. De restende tijd konden wij doorbrengen in de First Class lounge ook geen straf en een 2e ontbijtje kon er ook nog wel bij ! Weer een andere cabine indeling met stoelen, nu 2 stoelen naast elkaar met een schot er tussen, dat elektrisch bediend kon worden. Een attente en goed ogende bemanning maakte de reis zeer plesant (duur 8 uur). De bagage in Jakarta kwam snel op de band en konden wij richting douane. Omdat het thuis niet gelukt was tickets te kopen naar Denpasar via internet hadden we het plan opgevat dit hiet te doe. Na enig loopwerk de Lion ticket-desk gevonden. Talloze aan elkaarklevende employees en ook 1tje die ons nog te woord kon staan. Bij de vraag of we tickets konden kopen naar Denpasar hingen er gelijk weer 2 om z’n nek. Uit eindelijk is het gelukt na 2x gezegd te hebben dat het te duur was en enz kon ik mijn armen van de vette balie los trekken !. Wat een zooitje, de oede man was niet te verstaan en wij waren door een enigszins vies stuk glas van elkaar gescheiden. Op naar de taxi, een Blue bird moest het worden en dat was ook nog even zoeken, we kregen nummertje 51 maar we konden ook met een “snorder”mee voor 150.000 roepies, bij de reguliere taxi waren we 120.000 kwijt het is maar wat je wil. Het Swissbell hotel torende boven alles uit, een heel grote lobby met vriendelijke mensen. Ons was een kamer op de 18e etage toebedeeld. Prachtig uitzicht maar voor mij wat aan de hoge kant, ik heb alleen recht voor uit ge keken. Voor de verandering zijn we bij de Koreaan gaan eten. Na nog wat mailen en TV kijken was voor ons de dag weer om.