een paar dagen Bali

5 januari 2012 - Sanur, Indonesië

04januari 2012.

De wekker ging om 04.15 af, de reden hier voor is om met ons zo moeilijk verkregen

ticket naar Denpasar Bali te vliegen. Snel een door Marianne gezette kop koffie gedronken met een Frans tintje namelijk een overheerlijke croissant. Het was niet dringen bij de lift ! Uitchecken, dat ging ook vlot, de taxichauffeur wakker maken minder makkelijk. Na enige pogingen van de conciërge lukte het pet je af, letterlijk en figuurlijk, een slaperig gezicht vroeg waar we naar toe wilde. In een vlot tempo gingen we richting luchthaven, of we via de Toll weg wilden, natuurlijk we willen alles maar in dit geval betaal je alles zelf, de chauffeur heeft geen geld. Inmiddels is het al licht geworden ± 05.45. Het inchecken verloopt vlot met 2 tassen van elk 17Kg. + een flinke hoeveelheid handbagage doen we het niet slecht. Zonder een spier te vertrekken checkt de jonge man ons in, zegt niets en vraagt niets, een eindje verder gaan we door de veiligheidscontrole. Overal moet de laptop en andere spullen uit je tas, hier kan alles lekker blijven zitten en wordt er vriendelijk naar je geglimlacht, heerlijk en relaxed reizen zo !. Na het aftikken van 40.000 roepies ieder mag je weer verder en een eindje verder op wordt gecontroleerd of je wel echt de luchthavenbelasting hebt betaald. Nu zitten we boven op een WiFi hotspot en dacht ik even te mailen, je begrijpt niet alles werkt in Indonesië of beter gezegd het werkt soms anders, we hebben dan ook geen internet verbinding. Het is nu 06.00 en kunnen pas om 07.30 instappen maar er valt genoeg te zien. Het rookhok wordt zowaar gezeemd en je ziet de nicotine van de ramen afdruipen. Na al het wachten wordt het tijd om in te stappen maar nog even een verandering van instapplaats, de hele meute verplaatst zich in een rustig tempo. Na wat onduidelijk geschreeuw van uit de omroepinstallatie blijkt het, dat we in kunnen stappen. Lion Air JT 28 een moderne Boeing 737-900ER, dat geeft de burger moet. Aan boord ziet heter prima uit, mooie leren stoelen, die veel te dicht op elkaar staan, het wordt afzien. Na 1 uur en 50 minuten worden we keurig op Bali neergezet. Het wachten op de bagage duurt eindeloos. Jack en Hetty –zij hebben ons verblijf geregeld- staan keurig op ons te wachten. De chauffeur laadt alles in en wij zetten koers richting ons Hotel Swastika. Mooie kamer aan het nieuwe zwembad, prima geregeld. ’ savonds Lopen we een paar kilometer om bij ons vriendinnetje Netri te gaan eten, ze is stom verbaasd ons te zien! Lekker eten voor een appeltje en een eitje!. Haar Warung ziet er nog verzorgd uit, de zaak gaat redelijk zegt ze. De komende weken zullen we haar omzet opkrikken. Terug in het hotel praten we nog wat na en vallen snel voldaan in slaap.

05januari.

Op naar het ontbijt, een belangrijk onderdeel van de dag. Goed verzorgd uitgebreid ontbijt, warm en koud, je bent er moeilijk weg te slaan. Heerlijk vruchten sap en goede koffie begeleiden de lekkernijen. Na het ontbijt heerlijk een poosje in en rond het mooie nieuwe zwembad gelegen. We hadden een leuk schouwspel, 8 medewerkers van het hotel probeerden een flatscreen op te hangen aan de muur van de bar van het zwembad. Op afstand werd er gereageerd door de manager of hij recht hing of niet, dit duurde even, want meerdere bemoeiden zich ermee. Maar hij doet het, de hele dag, van alles en nog wat wordt er uitgetest. Na dat we opgedroogd zijn lopen we richting bakker, een bakkertje van Italiaanse afkomst waar je heerlijke broodjes kan kopen. Geen bekend gezicht en bij navraag bleek, dat er een meisje getrouwd was en een oudere vrouw met pensioen. Van de bakker naar een fiets verhuurder om eens te kijken hoe ver we konden gaan met afdingen. Fietsen nog niet gehuurd dus terug lopen, nu via het strand. Onderweg nog wat gedronken en tegen de tijd dat we weer thuis waren begon het te spetteren. Nog wat werken aan de conditie met een schoonheidsslaapje en wat tikken aan dit verhaal. We schrokken van de tijd en de hevige regenbui daar door maar dicht bij huis gegeten. Ook deze dag is voorbij gevlogen, we beginnen onze draai te vinden.

1. Anne Marie:
    9 januari 2012
    Lieve Hans en Marianne, het klinkt allemaal goed, heerlijk zo ontspannen rond te reizen. Hier gaat het z`n gangetje, het weer blijft een beetje somber en grauw, met zo nu en dan weer een spat regen. Momenteel ligt Jan lekker te slapen en heb ik de boodschappen in huis gehaald. Er draait een was, het huis is schoon, kortom: een gewone maandagmiddag. Veel lieve groeten, geniet ervan, dikke kus
  2. Christien:
    10 januari 2012
    we lezen weer mee!veel plezier.