Onderweg naar Tokyo

1 januari 2012 - Narita, Japan

Het oude jaar eindigt goed! Na alle ellende, die we meegemaakt hebben met de Japan Airlines tickets, die we als afscheid na 32 jaar trouwe dienst gekregen hebben is nu de goede tijd begonnen. Met de Air France naar Parijs alles keurig op tijd. Bagage opgehaald en bepakt en bezakt naar terminal 2E al waar de JAL genesteld is. De dame, die als vraagbaak en heers en verdeel sleutel fungeert vond alles prima, upgrades ja dat kan geen probleem als je maar betaalt ja en dat was ik nu net niet van plan een andere dame opgezocht en zij begreep precies wat we wilden. In een paar minuten was alles geregeld en spuwde de printer 2 mooie 1e klas instapkaarten uit en werden de tassen doorgelabeld naar Jakarta. Wat we aan boord allemaal mee gemaakt hebben dat brengt het reizen in de 1E class echt tot een hoogte punt. Stoelen worden omgetoverd tot comfortabele bedden met een door een lieftallige stewardess aangeleverd matras slaap je nog comfortabeler. Na een heerlijk keuze menu en wat glazen goede wijn uit Argentinië vielen we lekker in slaap. Zonder het nodige wacht en duwwerk op de Luchthaven van Narita dachten we snel te zijn om met de shuttelbus naar het hotel te gaan, nee dus de eerst volgende bus ging pas over 1,5 uur. Op naar de Keisu trein en voor 250 yen de man stonden we op het perron precies waar de deuropening van de trein zou staan als hij stopt. Helaas kon de trein maar langzaam rijden misschien wel vanwege de aardbeving, die 12 uur voor onze aankomst had plaats gevonden.

Deze keer geen volle trein zo als je dat vaak ziet in Japan, na een half uurtje liepen we het station uit om de 1e maar zo te zien niet de beste agent de weg te vragen. Marianne haar geheugen was weer opgefrist en wist zich de route naar het hotel feilloos te herinneren. Bij de receptie geen hartelijke maar zakelijke ontvangst. Op naar de lift, het paste precies 2 personen met bagage, op de 5e etage lag onze kamer. Een luxe 2 persoonskamer met een ruim 2 persoons bad maar dan moest je wel blijven staan…., oppassen met tanden poetsen, voorzichtig omdraaien en nooit proberen met z’n tweeën in de badkamer te staan. Vlug wat opfrissen en naar de Naritasan tempel. We merkten al snel, dat het ook hier een speciale dag was. De hele straat naar de tempel was een gezellige rij van allemaal kraampjes met etenswaar of andere leuke hebbedingetjes. Inmiddels was de temperatuur gedaald tot 3*C en werd het tijde alle mode hondjes van straat te tillen en als babi’s te behandelen. Alle hondjes waren voorzien van kleding !, soms moest je kijken of het een baby of hondje was dat gedragen werd. Bij de Tempel heerste een geweldige drukte, best leuk om te zien dat hele families er op uittrokken. Bij de “banket” bakker hebben we een soort gevulde pancakes gegeten, lekker. Nog wat rondgeslenterd en op naar het hotel waar we als blokken in slaap vielen om enkele uren weer wakker te worden. Zo als gebruikelijk vielen we weer in slaap toen we er uit moesten. Hoe 2 jan met de reis naar Jakarta verliep lezen jullie een volgende keer.

1. Miek:
    3 januari 2012
    Leuk en goed te lezen, benieuwd naar de belevenissen CGK!!

liefs van ons
  2. Ruud en margriet:
    5 januari 2012
    fijn om te lezen dat jullie een 1e klas reis hebben gehad.Lijkt me heerlijk.Hier stormt het geweldig en in sommige delen van het land worden zelfs zandzakken neergelegd i.v.m.mogelijke overstroming!!
    Geniet er lekker van.groetjes,
    Margriet en Ruud