Toerist geweest

7 september 2010 - Aubazines, Frankrijk

06 sep. Tegen de verwachting in schijnt toch de zon, weliswaar tussen wat wolken door maar genoeg om buiten te ontbijten. Een mooie dag om wat “toeristische”plaatsjes te bezoeken. Als eerste gaan we naar  Les Cascades de Gimel , waar een waterval van 145m is, je kan hem ook bekijken voor €5,00 pp, wij houden het voor gezien. Als we op de overblijfselen van een kasteel staan zie je goed, dat de herfst zijn intrede gaat doen, de bomen gaan verkleuren. Via een omweg belanden we in Curemonte één van de oudste plaatsjes in Frankrijk. Het valt ons op, dat één van de huizen keurig geschilderd wordt en Marianne maakt er een opmerking over, te gelijkertijd steekt een meneer zijn hoofd naar buiten en zegt : thank you. Na even praten blijkt de meneer al 32 jaar in Japan te wonen en hier zijn vakantie huisje aan het schilderen is, hoe gek kan je zijn, dat blijkt ook wel want na uitnodiging mogen we even binnen kijken naar het plafond, dat uit Balinees houtsnij werk bestaat..... Na een foto gemaakt te hebben gaan we richting Collonges la Rouge, een dorpje, dat uit rode steen is op getrokken, ook hier weer redelijk wat Franse toeristen van redelijk hoge leeftijd. Ik denk, dat dit dorp een overeenkomst gesloten heeft met Hindeloopen. We koken vanavond weer buiten en sluiten de dag af met wat lees en schrijfwerk in de caravan.

1. Jan van Wijk:
    8 september 2010
    Ha vrolijke reizigers!Het giet hier al 2 dagen dus wees maar blij dat jullie in La Douce France zitten/reizen. Leuk om te lezen en te ontdekken dat jullie in Val de Vesle waren en ook Reims onveilig hebben gemaakt.Wij waren daar ook in augustus.Lekker brood trouwens van dat matineuze bakkertje. Veel plezier verder en rijdt veilig! groetjes. J&AM
  2. A&M:
    8 september 2010
    Hoi H & M,
    Al een hoop mooie dingen gezien lekker doorgaan zo.
    Hier in Gouda komt het met bakken naar beneden
    We Zullen julie trip volgen.
    Gr A&M