In het thuisland van Sinterklaas en Zwarte Piet

26 augustus 2014 - Empuriabrava, Spanje

25aug. Maandag. Een makkie, vandaag een kleine 200 kilometer en dan zijn wij er. Gisteren de juiste beslissing genomen om al af te tanken en niet achter een Renault te gaan staan. Dat had wel gekund maar al doende leert men! De receptie van camping Neptune ging pas om 10.00 uur open geen stress. Meneer de Algerijn deed netjes het elektriciteitskastje open om de kabel er uit te halen en wij konden vertrekken. Zelfs nu was er een kleine file richting d’Agde. Via de A9 (Peage) zou de hele rit slechts twee uur en kwartiertje duren, dat ging natuurlijk niet lukken want wij hebben zo’n 1600kg achter ons hangen. Om niet al te vroeg aan te komen gaan we op een prachtige parkeerplaats wat eten. Bij de Frans/Spaanse grens zien we nog steeds sporen van de bosbrand van drie jaar ge leden. De borden geven aan, dat Figueras in het zicht gaat komen en na wat rotondes genomen te hebben zien we ons welbekende hoertje ook weer staan, dat ook net genomen is, althans, dat vermoeden we want je gaat op alles letten als toerist. Nog even wat hobbeltjes en kuiltjes nemen en we staan in de rij om de camping op te mogen. Wat kunnen wij Hollanders toch alles onder uit de kan halen! Vandaag gaat het speciale tarief van de camping in en kom je een dag later gaat je gemiddelde dag prijs omhoog, begrijp je wel? Onze vroege aankomst heeft een andere reden, die later wel genoemd zal worden. Bij de receptie staat ook onze echte buurman Henk uit Alphen, die zo juist is gearriveerd. Na een half uurtje mogen we de camping op, daar staat een tot Belg gepromoveerde Daan al te zwaaien en heet ons samen met Ida + woef Saartje welkom, zij zijn net een uurtje binnen. Na wat zoenen en aaien zetten we de caravan op z’n plek. De uitstekende tak is verdwenen zo als beloofd door de doodgraver, die vorig jaar achter ons stond aan zo’n buurman heb je nog eens wat! De friet uit het “petit restaurant” smaakt voortreffelijk!

26aug. Dinsdag. Wat een warmte vannacht slechts onder een laken geslapen om twaalf uur was het binnen en buiten nog 25*. De douches ruim en warm, zo kom je weer tot leven. Heerlijk buiten ontbijten in de schaduw! Want in de zon is het voor ons nog te warm je moet ten slotte rustig aan acclimatiseren. Koffie bij Henk en Nel om de reiservaringen te delen. Op naar de Lidl, die in een compleet nieuw onderkomen is gevestigd, het is een beetje thuis komen want komt er niet. ’s Middags wat geluierd en genieten van het mooie weer!. Wat eten we van avond? IK denk, dat het een heerlijke salade wordt. Kortom het is weer een geweldige Spaanse dag geweest met hier en daar bekende gezichten van het jaar er voor. Ik begrijp het wel, dat je hier terug komt niet al te ver van huis voelen wij ons hier weer thuis!