de dagen vliegen om

4 september 2014 - Empuriabrava, Spanje

04sep. Donderdag. In middels zijn we een week verder en de afgelopen week niets geschreven, dat hoeft ook niet want wij zijn op vakantie en hoe! Alle dagen mooi weer van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. De laagste temperatuur tijdens het ontbijt gemeten: 20* ja, ja ik ontbijt met de thermometer op leest afstand en die hangt ook nog eens in de schaduw. Zitten wij hele dagen stil, nee hoor we houden ons stil want we fietsen en zwemmen en lopen soms helemaal naar het strand zo’n ruime driehonderd meter! Ook de fietsen staan niet stil, Roses (de baai van Roses) is per fiets bezocht, daar is het nog behoorlijk druk ook. Op de terugweg nog een omgeslagen quad tegen gekomen met een duizelige mevrouw, die als een duikelaar op haar platte kant zat, die mensen hebben soms geen idee hoe hard ze rijden, deze “bejaarden” hebben een goede ervaring opgedaan om voortaan wat rustiger aan te doen. Ook op de fiets een bezoek gebracht aan Figueres heen zonder wind terug natuurlijk met veel wind en dan wel tegen, ik heb een hekel aan het woordje tegen, oefen maar is. Wij zijn gisteren te druk geweest om te gaan zwemmen want in een onbewaakt ogenblik heb ik me laten verleiden de afspraak te maken om iedere dag wat baantjes te gaan trekken! Gisteravond, dat was dus woensdag spaghetti gegeten met Henk en Nel, die kunnen lekker eten! Mensen, die genieten van eten zijn altijd gezellig, let maar op, mensen die niets lusten trekken altijd zo een zuur zuinig gezicht, daar kan geen lachje bij af. Deze ochtend, donderdag de 4e, is het voor het eerst iets bewolkt vandaar mijn verhaaltje. Straks weer lekker een rondje op de fiets met in het vooruitzicht een heerlijke maaltijd uit eigen keuken.

1. Ruud en margriet:
    4 september 2014
    Het klinkt allemaal weer heel gezellig.Gelukkig is het hier nu ook mooi weer,we gaan ook weer lekker fietsen in de duinen bij Heemskerk,gister ook gedaan,en daarna het supergezellige terras bezocht van gastvrij de kruisberg,daar zit je tussen de perenbomen en er loopt van alles los rond,kippetjes en de vogeltjes vliegen er ook rond.Heerlijke biologische dingen hebben ze op de kaart,Ruud heerlijke patatjes,biertje en ik een wit wijntje.Zo komen we de dagen rond!!
    Gaan over een uurtje weer weg,want nu is het nog mooi weer,jullie gezellige dagen en tot mails.

groetjes,margriet en ruud
  2. Henk en greet:
    4 september 2014
    Ook wij hebben vandaag lekker gefietst en onderweg koffie gedronken, bij het sluisje in Leidsendam
    Groetjes van ons
  3. Ben:
    4 september 2014
    Deze pose( aan de stoof) doet mijn denken aan, Rome ,Larochette.
    ben
  4. Miek:
    5 september 2014
    Ook ik heb gisteren gefietst, naar Geer en Car voor n bakkie koffie
  5. Miek:
    5 september 2014
    Verder 2 x n goede wandeling, s ochtends strand en einde middag naar Erlanda, daar waren Boon en ik uitgenodigd om te eten en te drinken.... dus dan ga je niet met de auto
  6. Susan:
    10 september 2014
    hallo luitjes dat klinkt goed , geniet er van
    susan en aad