laatste twee dagen Frankrijk

25 augustus 2014 - Agde, Frankrijk

ter info, kijk ook nog even terug voor 21 en 22 augustus.

23aug. Zaterdag. Zonder haast rond een uur of tien gaan wij richting Capr D’Agde. Op de A75 is het al redelijk druk. In tegen gestelde richting zien we een file van misschien wel 25km we treffen het. De temperatuur loopt lekker op en de wind wakkert aan, gelukkig hebben we de wind mee. Alle parkeerplaatsen staan bomvol , wat doen al die Fransen op ons pad. Als klap op de vuurpijl krijgen wij ook nog een redelijk stukje file, onze reistijd wordt zeker met een uurtje verlengd. De GPS leidt ons zonder al te veel moeite richting onze camping:  Neptune. De juffrouw biedt ons een plekje aan tegenover de receptie bij de ingang. Meer keus was er niet, vol! Wij zijn de laatste, die nog een plekje konden krijgen! Achteraf waren wij verschrikkelijk blij met onze plaats, ruim en zonder buren, de rest van de bevolking zat op elkaar gepakt! Restjes dag, ja het leven gaat gewoon door, eten weggooien is er niet bij. Nog TV gekeken en wat gelezen en vroeg naar bed.

24aug. Zondag. Ja wanneer je op de thermometer kijkt ziet het er nu echt anders uit. Om even negen uur geeft hij al 18* graden aan. In je T-shirt naar de douche. Het is nog niet echt druk, je kan nog kiezen, gelukkig kies ik er eentje waar alles werkt, want het kan ook zo maar gebeuren dat je in je blote kont staat en er alleen maar koud water uit komt. Een gekookt eitje uit Holland en een croissantje uit Frankrijk met een lekker kopje koffie Douwe Egberts maakt een heerlijk ontbijtje in de buitenlucht. Wanneer je dicht bij de ingang zit, zie je veel. Ook al ken je de mensen niet en heb je geen idee hoe ze heten geef je zelf de mensen een naam, die de mensen typeert. Zo zagen wij een meneer met keurig gekamd haar en een zwarte korte broek. Hoe noem je zo’n meneer dan? De Notaris, we kwamen hem later op de dag nog een keertje tegen, je weet dan gelijk over wie je het hebt. Per fiets richting Le Grau-D’Agde, zelfs een fietspad, dat weliswaar zo maar aan de andere kant van de weg verder kan gaan, maar wel via een groen vlak, waar de fietser altijd voorrang op heeft. Wat een drukte, alle toeristen verzamelen zich hier op een kleine markt. Jammer we hebben geen lege fles bij ons want in een klein winkeltje kan je een literfles rode of witte wijn laten vullen voor anderhalve Euro. Bij een delicatessen nog wat ingeslagen voor bij de borrel. ’s Middags fietsen langs de kust van Cape d’Agde, echt lekker fietsen want langs de zee is het altijd vlak als er een fietspad is. Thuis gekomen al het lekker op gegeten en een welverdiend uiltje geknapt. Nu we het toch over eten hebben: Haricotverts, we zijn tenslotte niet voor niets in Frankrijk met een stukje Valesse, champignons en de wel bekende gebakken aardappelen echt weer een kampeermaaltijd. ’s Avonds nog wat zitten schrijven en de fietsen weer op de caravan gezet. Morgen richting Spanje

1. Henk en greet:
    25 augustus 2014
    Nog veel plezier in Spanje. We lezen jullie verhalen wel.
    Stuur de zon maar naar Rijswijk. Het is hier heel slecht.