We zijn in Quarteira

8 oktober 2010 - Quarteira, Portugal

07 okt. Donderdag. Bewolkt hoe kan dat nu? maar wel lekker om te reizen. We zitten heerlijk te ontbijten en als ik uit het raam kijk, zie ik de Dominee zijn toilet legen, met beide armen houdt hij de container net even boven borsthoogte – als of hij de zegen uitspreekt -  om hem van deze hoogte leeg te storten boven de put, het is maar wat je gewend bent. Samen halen we de elektriciteitskabel binnen hij aan zijn kant en ik aan onze kant, we zijn tenslotte overburen. Het lukt ons om voor hem te vertrekken. Eerst richting Beja via de IP2 een goeie weg tot aan Castro Verde waar we de IC1 nemen richting Albufeira dan begint de N125 ons richting Quarteira te leiden maar de Tom Tom gaat redelijk in de fout om ons via vreselijk smalle weggetjes en tuinpaden naar de camping te brengen. Bij de entree van de camping stoppen we om ons aan te melden, Marianne meldt, dat het zelfde meisje ons inschreef als vorig jaar. Langzaam rijden we naar de kampeerplaatsen en parkeren de combinatie om een mooie plek uit te zoeken. Alles ziet er nog hetzelfde uit zelfs enkele kampeerders van vorig jaar hebben hun plaats weer ingenomen. Wij kiezen voor een niet als te schaduwrijke plek maar moeten dan een waterafvoergoot over, daar leggen we wat plankjes in en zonder moeite wordt de hindernis door de mover 1)  genomen. Hier blijven we een weekje, zeker tot a.s. woensdag want dan is de welbekende zigeunermarkt, deze is in de wijde omgeving bekend. Via de TV vernemen wij de tragische dood van Anthonie Kamerling, wat een intrieste gebeurtenis. Volgens het weerbericht wordt er veel regen verwacht in Portugal, we zullen wel zien, we genieten toch wel.

1)mover is een elektrisch motortje, dat op de wielen van de caravan aangebracht wordt en de caravan via een afstandbediening op zijn plaats gemanoeuvreerd kan worden