in de Pyreneeën

12 september 2010

11 sep. Na een koude douche ontbijten en dan op ons gemak richting Pyreneeën. Wil nog even kwijt, dat de gasdetector in de caravan prima werkt……na alle lekkere maaltijden is het niet ongebruikelijk, dat er zich gasophopingen gaan vormen (ter info ieder mens laat 12 to 40 windjes per dag) zo ook bij mij. Ik slaap redelijk dicht onder de detector en die vond het nodig op zekere tijd af te gaan, we weten nu, dat ie werkt. De camping loopt behoorlijk leeg, het is geen slechte camping maar heeft niets vriendelijks en het sanitair is van de vorige eeuw maar de locatie is prima, zo ook het weer. Een stralende dag, we besluiten dan ook niet te veel te rijden en hebben Aramits als bestemming in de GPS gezet. Natuurlijk arriveren wij op een tijd,dat de camping gesloten is, Marianne vertoont haar kunsten en even later vinden we een prachtige plek aan het eind van de camping tegen een wei aan. Even later gaan wij naar het plaatsje Oloron om daar getuige te zijn van een soort veekeuring en activiteiten, die zich in de omgeving afspelen. Het is best leuk om zo veel verschillende zeer lokale mensen te zien. De gebruikelijke boodschappen doen we bij de Intermarchee waar de auto geparkeerd staat. Op de camping lui in een stoel met een verfrissend drankje. De temperatuur is nog steeds over de 30* het wordt dan ook buiten koken en eten. Tussen de bomen door wordt de TV schotel gericht en we zien alle ellende van 11 september weer. Slapen als en roos met de gasdetector aan, dat is nog eens durf hebben.

12 sep. We worden wakker door een koeienbel en als we naar buiten kijken staan er wel 6 of 7 koeien met hun kop over het muurtje naar ons te kijken. Het is bewolkt en het zal vandaag niet warmer worden dan een graad of 20. De locale markt staat aangegeven met:  iedere zondag markt van 0900 to 1200 en wat doe je dan? Wij lopen richting dorp, dat compleet is uit gestorven maar na enig zoeken zien we in het centrum…………bij het postkantoortje zeker 5 kraampjes waar wat lokale ondernemers hun producten proberen te verkopen niet echt om een brief over te schrijven en naar huis te sturen. Heerlijk slenterend gaan we terug naar ons verblijf en genieten tot dat het een beetje begint te spetteren maar lang duurt het niet. De rest van de dag brengen we met lezen en schrijven door. Luifeltje van de caravan af en stoelen de auto in, morgen trekken we Spanje in.

1. Henk en greet:
    13 september 2010
    Hans en Marianne.
    Oleron komt ons bekend voor daar hebben we met jullie gestaan. Wij wensen jullie nog een mooie reis toe en blijven jullie reis nu van uit Rijswijk volgen. Groetjes Greet en Henk
  2. Edjenogegnieinhetkabinetjemaarwelpretje:
    13 september 2010
    Hallo luitjes, hele mooie foto`s!
    Lekker dat het weer nog steeds (meestal)mee zit.
    Waren het niet gewoon de koeien die te dicht bij stonden waardoor die detector afging?..
    En 12 tot 40 windjes????
    Dat zien wij hier als amateurs!!
    Groetjes, Miek en ed