nog een dag Aramits

14 september 2010

13 sep. We gaan nog niet naar huis nog lange niet, nog lange niet en ook nog niet naar Spanje, Marianne heeft slecht geslapen vanwege koorts er zit een griepje in ‘t lijf en dan is autorijden niet fijn. Gelukkig kan ik zelf al een ontbijtje maken en de lunch lukt ook al! Marianne slikt wat paracetamol en brengt het grootste gedeelte van de dag onder het dekbed door. Ik raap wat hazelnoten, die van de boom gevallen zijn, gelukkig staan we er net niet onder. Het is een wederom een mooie dag van zo’n 27 graden. De dag gaat wat trager voorbij dan anders, spelen met de PC gaat ook vervelen en met wandelen naar het pissoir kan je ook de dag niet mee doorbrengen. Oh ja de meneer en mevrouw van de camping krijgen voor vreemde talen een 2 en voor vriendelijkheid een 6+, ze doen geen enkele moeite om een andere taal te spreken, ze geloven het allemaal wel tis Frans en anders niets. De camping is redelijk leeg maar toen ik vroeg of we nog een dag of 2 konden blijven moesten ze eerst in het grote boek kijken, ja we komen dichter bij Spanje en daar woont die man met dat grote boek, dat is me wel bijgebleven! Gelukkig is er vandaag geen kampeerder bij gekomen anders had ik me bezwaard gevoeld. Ik ga vanavond restjes uit de koelkast eten want Marianne heeft geen honger. Wie weet is morgen alles weer anders.

14 sep. Koude nacht (8*), blauwe lucht en Marianne weer goed genoeg om verder te trekken. Een praatje met onze Belgische buurman uit Luik en dan rijden we de camping af. De keuze is gemaakt om via de Somport tunnel te rijden, dan naar Jaca via een prachtige route het hoogste punt rond de 1100m. Na Jaca volgen we de N240, een geweldig mooie weg, helaas wordt er naast al een snelweg gemaakt, jammer want dan worden alle dalen en bochten glad gestreken. Wat ons tegen valt langs deze weg zijn de mogelijkheden om op een parkeerplaats te stoppen, als er 1 is dan duik je meestal 20 cm de weg af op een grindplek en daar wagen we het maar niet op. Omdat we maar 1x gestopt zijn rijden we om half drie de camping net even buiten Pamplona al op. Ruimte genoeg en we vinden gemakkelijk een plekje met mooi uitzicht. De motorrijders (BMW), die naast ons komen staan krijgen van Marianne een koud biertje en een praatje en ook ik meng me in de strijd. Mooie fietsen en als je heel goed kijkt hebben ze wel iets maar een goed uitlaat geluid, ja dat hebben ze niet. Het is nu 22.00 en de temperatuur nog best lekker (20*) op de TV zien we dat het in NL best wel kan regenen. Als het straks afgekoeld is gaan we lekker naar bed en morgen dan gaan we op de fiets Pamplona in.!

1. Ruud en margriet:
    Hallo Marianne en Hans,
    Blij te lezen dat je weer bent opgeknapt Mar!!Gelukkig hebben jullie nog enkele weken,dus een dagje ziek is niet heel nadelig.Hier is het vandaag aardig weer,maar gister hopeloos.Gelukkig kon ik 'sochtends naar de fitness,en 'smiddags zat ik 3 u.bij de kapper.Alles weer prima voor a.s.zaterdag.Dan mag ik weer een dagje in Haarlem Noord door de winkel paraderen.En zondag gaan we even naar Malden,want de week erop moet ik de boys uit school halen,en ik weet nog niet eens waar ze op school gaan.Dus wel handig als we dat eerst zien.Verder gebeurt er niet veel bijzonders.Ik heb de Rai gebeld en gezegd dat ik vanaf oktober weer beschikbaar ben.Ze heeft het genoteerd.Ben benieuwd.Heb nog 1x per week fysiotherapie,en dat bevalt me wel.De pijn die ik had is weg,maar ze probeert mijn vel los te trekken,onderaan de rug bij het heiligbeen is het erg stijf.Het gaat nu al beter,maar ik moet zelf ook oefenen op het matje.Vanmiddag misschien Nordic walken,als het droog blijft.Met Ruud gaat alles ook goed,maar de lol in het werk is er nu toch echt wel een beetje af.Sfeer is zo belangrijk.Maar hij wil het tot volgend jaar april uithouden.We zullen zien.Nu,luitjes,geniet ervan,hoe lang blijven jullie in Pamplona? We lezen het wel weer op je weblog.Leuk om alles te lezen,je hebt het er maar druk mee Hans.
    Groetjes van ons beiden en tot mails.
    Margriet
  2. Henk en greet:
    Hans en Marianne.
    Blijf nog een poosje weg want het weer is hier slecht. Wij waren in Tenerife ook al gewend aan het weer daar. Het valt dan tegen als je weer in Nederland bent. Gelukkig is Marianne weer opgeknapt zodat je de reis kan voortzetten. En kan Fietsen.
  3. Trudy van der Marel:
    Hallo daar

Leuk zo , nu kunnen we je volgen en weten we waar jullie uithangen op deze aardbol.
    Het griep virus is ook in Schiedam ,maar het gaat al wat beter .
    Geniet er lekker van en vooral van de gastvrijheid /vriendelijkheid van de fransen want dat krijg je niet overal hoor.
    we horen groetjesssssssssssssssssss
  4. Susan:
    16 september 2010
    Hallo Hans en Marjan,
    ook hier de griep.ik mag weer meedoen.we hebben zondag een leuke rit gehad, Ton had hem uit gezet en het was droog en de zon die scheen het was niet te geloven.bij Dab en Co BBQ ook gezellig.Ben ging weer over een aanhangwagen praten met Aad
    voor volgend jaar. we zien het wel.Froukje heb van daag weer buisjes gekregen gaat nu al weer goed ze knapt weer op .jullie krijgen de groeten van ons allemaal en dikke kus aan Marjan van Froukje.
    groetjes.
  5. Jan van Wijk:
    16 september 2010
    Hoi vakantiegangers,fijn dat M.weer op de been is,en wat fijn dat jij(H) al een ontbijt én een lunch kunt maken.Dat belooft wat!Maar leuk om jullie verslag te lezen.Slim om fietsen mee te nemen.Je kunt bv ook héél leuk in Barcelona fietsen.Spreken ze ook wel Engels of zo.Indedaad giet het hier met korte tussenpozen al 2 dagen,dus geniet maar van die 27 graden.Zeg het is bijna de 20e dus dan is er voor mij even een week geen internet,maar misschien heeft AM dan zelf tijd.Veeel plezier verder,ik ga genieten van een ziekenhuisbed.Lieve groeten van ons. JAM