Ville d'Aire sur l'Adour

10 september 2010

09 sep. Het meer voor de caravan ligt er rimpelig bij, het heeft niet meer geregend en de zon schijnt, wat wil je nog meer, een stukje fietsen?. Fietsen van het dak en om wat te oefenen rijden we rond het meertje  en dan richting het dorp. Hier fietsen is net even anders: geen fietspad ! Het dorp Beaumont de Lomagne heeft een prachtige oude overdekte markthal waar we de fietsen stallen. De kerk ligt even verder en onderscheidt zich door dat de ingang naar beneden gaat als of je een kelder in gaat. Bij de lokale bakker halen we een broodje en een tompouce (mille feuille), die zijn zo lekker !! Via een omweggetje belanden we weer op de camping. Ik weet, dat Fransen een vreemdsoortig wezen zijn en jawel hoor, het wordt weer bevestigd. De camping heeft meer dan 100 plaatsen er is 1 camper en 1 caravan aanwezig, de 2e camper komt aanrijden en parkeert zijn wagen 1,5 meter van onze caravan af, nu vraag ik je wat een ontzettende penus paysant. Hij zag aan mijn verbaasde gezicht dat ik het er niet echt mee eens was en vroeg wat het probleem was, dat heb ik uitgelegd maar waarschijnlijk niet duidelijk genoeg want hij verplaatste zijn camper maar 2 meter. Fransen hebben trouwens van die kleine kut hondjes, die allemaal vien ici heten wat een klere beestjes. Koken en afwassen hoort er bij zo ook vandaag weer daarna zetten we de fietsen weer op het dak en duiken de caravan weer in, we zijn er klaar voor, morgen gaan we weer verder.

10 sep. Op ons gemak rijden we richting de Pyreneeën. Het is prachtig reisweer, de zon schijnt lekker en er is weinig wind. We rijden tussen de zonnebloemen velden, de meeste staan er nu verdroogd bij een enkel keertje staan er nog wat “frisse” tussen. Het is net twaalf uur geweest als we de brug van het plaatsje d’Aire sur l’Adour overrijden en zien in een flits een camping liggen , we rijden door tot de volgende rotonde en gaan weer terug het dorp in en ja wel hoor camping gaat om 15.00 weer open maar Marianne haalt de schoonmaak mevrouw uit de toiletten, die voor ons de poort open doet en vraagt ons om drie uur ons aan te komen melden. Het is een parkachtige camping die bijna midden in de plaats ligt. Bij de lokale bakker en slager halen we wat spulletjes en bezoeken natuurlijk ook nog een kerk. Deze kerk is tevens een informatiepunt voor de pelgrims die naar Santiago de Compostela lopen. Buiten bakt Marianne pannenkoeken met spek en appel, het ruikt en smaakt lekker. Na de afwas gaan we wat lezen en schrijven en zeggen maar weer eens ten overvloede, dat we het zo fijn hebben en dat het iedere dag weer een feestje is! Op deze camping zijn we 1 nacht gebleven en gaan we morgen richting Pamplona, wat een kleine 300km is, misschien halen we het, we zullen het morgen weten

1. Karin:
    11 september 2010
    Hallo daar!

Zo te horen vermaken jullie je prima! Vandaag is de kaart gearriveerd. Hier alles prima. Joost zit met Hans in Londen. Hier staat de straat vol met oldtimers. Ben nu met de katers de krant aan het lezen.

Groet - Karin
  2. pgm van de goor:
    1 december 2010
    Hallo Hans en Marianne ,
    Toevallig zit ik naar de camping te kijken van aire-sur-l,adour en zie tot mijn verbazing jullie commentaar.Wij zijn toevallig ook op de heen reis naar spanje op die camping geweest en stonden ook voor een dichte poort en er was toen niemand dat was onplezant en moesten tot drie uur wachten.het is een mooie omgeving.Veel plezier gewenst op jullie reis.
    Wij zijn vanaf 1 okt in Miramar op de campingen hebben het goed naar ons zin
    Groeten van Nel en Piet.
    Hebben nu een Kabe en geen Polar meer.