Puri Kelapa Cottages

4 januari 2011 - Sanur, Indonesië

Maandag 3 januari.

Te goed geslapen om kwart voor tien worden we pas wakker en dat is eigenlijk niet de bedoeling. Snel naar het ontbijt waar we een tafeltje aan de weg kunnen scoren op die manier blijf je bij en zie je veel aan je voorbij gaan. Buik vol, zwembad in. Broodjes van de bakker, op de stretcher blijf je niet lang wakker.  Eindelijk ontmoeten we Kadek met zus Amee, (Kadek zoon van de eigenaar heeft afgelopen jaar in maart bij ons gelogeerd) hij was inmiddels bij getrokken van de kou, die hij tijdens zijn verblijf in Nederland moest trotseren – liep de hele dag in huis met zijn winter jas aan -. Na heel wat herinneringen opgehaald te hebben ben ik richting kapper gegaan. De tondeuse liep vast vanwege de dikke bos haar op m’n kop het arme kind heeft de klus met de schaar moeten klaren en dan te bedenken, dat ik niet op de juiste hoogte zat op een stoel, die uit de huiskamer kwam. Het gehele proces nam 45 minuten in beslag ! inclusief een korte maar heftige hoofdhuid massage.

Snel terug naar het zwembad heerlijk luieren en genieten met oude bekende en alle musts en donts besproken. Ook nog even langs de fietsverhuurmeneer geweest, daar kan je zaken mee doen, eerst vragen wat 1 fiets per dag kost, dan wat twee fietsen kosten, dan per week en dan per maand op die manier kan je de prijs wel naar beneden krijgen en dan nog zeggen, dat je vorig jaar ook bij hem hebt gehuurd, dan gaat hij nog een herberekening maken. We beloven terug te komen.

De avond pret doen we  in een voor ons nieuwe Warung Mei, lieve mevrouw en goed eten en beloven zeker terug te komen! Nog wat internetten en de dag is weer voorbij.

Dinsdag 4 januari.

Keurig gaat de wekker van de telefoon om 07.45 af en keurig slapen we enkele minuten later weer, dat was niet de bedoeling. Het ontbijt is natuurlijk lokaal maar deze keer wat Nasi en wat Bami met ei en kroepoek, wat is het leven toch mooi !

Marianne laat bij mijn kapper haar voeten weer helemaal fris maken en de nageltjes worden van nieuwe kleuren voorzien met bloemetjes. Ondertussen is het dus danig gaan regenen, dat de vloer van de “schoonheidssalon” voorzien wordt van wat schaaltjes om het regenwater op te vangen. Ik kom er eigenlijk te laat achter, dat het maken van een paar foto’s best leuk zou zijn maar het lukt toch nog een paar “waterscooters” te fotograferen. Tussen de druppels en buien gaan we naar huis waar wij door enige vaklieden begeleid worden om wat verbeteringen aan onze kamer aan te brengen. Jammer genoeg geen warmwater op de wastafel want de leiding voor warmwater waren ze bij de bouw vergeten aan te brengen, dat kan gebeuren natuurlijk (gebouw is nog geen jaar oud). Brood van de bakker en zelf gezette koffie doen dienst als lunch. Het zwembad is weer aan de beurt ware het niet dat de stoelen en de strooien parasols eerst ontdaan moesten worden van wespen en ander ongedierte. Op de PC wordt door Skype gemeld, dat zoon Joost achter het scherm zit, die was er vroeg bij. Met een Gast aan tafel in de vorm van Els, die ook al jaren lang gast van Puri Kelapa is eten we weer bij 4x4 Soto Batawi. Sterk spul die Soto Ayam, Marianne doet zich te goed aan overheerlijke Saté en Nasi. Via de Mac om nog en ijsje te halen voor 17 cent en je dag is weer compleet. Nog even achter de PC om dochter lief en Edwin te zien en horen heerlijk al die hedendaagse techniek. Zo nu rest er nog het uploaden van deze teksten en dan kruipen we weer lekker onder het lakentje.