weer een paar dagen verder

6 januari 2011 - Denpasar, Indonesië

Woensdag 5 januari

Ochtend tafereel blijft hetzelfde, ontbijten en naar de bakker. Een duidelijke herkenning door de mevrouw met vooruit geschoven tanden en nieuwjaarswensen worden uitgewisseld, erg hartelijk allemaal. Strak blauwe lucht, dus voorzichtig in de zon. Zwemmen, luieren, dit heet relaxen, dat doe je als je de tijd hebt! Kadek is druk in de weer met internet verbinding door het  hele hotel. ‘s Middags na de siësta  gaan we de fietsen halen , die we om de hoek gehuurd hebben. Madé  blij , wij ook, we hebben een goede prijs, vinden wij, voor €0,80 per dag per fiets, daar ga je toch niet voor lopen en je ziet zoveel meer! Gauw terug want na behoorlijk onweer barst weer een tropische regenbui los, ongeveer 3 kwartier, dan is het weer over en de temperatuur weer heerlijk. Wij klagen niet. Eten weer in een ander restaurantje genaamd Randy`s, tot op heden ook weer goed. Lopen terug en zien dat de Pasar ( markt) vernieuwd is, beter geordend, leuk om te zien en gezellig. Aan de ene kant allemaal eten en drinken en de andere kant, kleding, slippers, prullaria en cd’s en dvd’s voor wel €0,80 p stuk, een soort zwarte markt in het klein. Terug naar hotel, koffie en naar bed.

Donderdag  6 januari

Na het ontbijt richting bakker. Grote schade, de glazendeur kapot gelopen, daar moeten ze weer heel wat broodjes voor verkopen voordat deze is terug verdient, dat merken we meteen want de broodjes gaan gelijk met 8 cent omhoog. We twijfelen naar Denpasar of het zwembad het wordt het zwembad, weer een luie dag het lijkt er op of ik met pensioen ben. Op de trap naar onze kamer wordt hard gewerkt aan verbetering van het netwerk, later op de dag zal blijken, dat het prima gelukt is, alles gaat sneller, dit is tegen de gewoontes in hier op het eiland. Broodjes genuttigd dan per fiets langs het strand naar Hardy’s de lokale supermarkt. Via de kassa naar de juffrouw van de ijskoffie, lekker. We gaan opzoek naar hotel Bumas waar dochter Annemieke met vriend Edwin halverwege januari hun tent opslaan. Marianne doet een inspectie rondje en hotel voldoet aan de verwachtingen. Met een tas vol boodschappen rijden we weer verder richting ons Hotel.  Het duurt niet lang of ik val in slaap, als ik een bed zie slaap ik en ik zie hier veel bedden. Tegen zeven uur ’s avonds verzamelen in de Lobby en vandaar uit naar de Warung Mei waar we eerder gegeten hebben. De rekening is zo hoog, dat we nog een goeie fooi kunnen geven, mevrouw en meneer de Kok zijn blij en vragen wanneer we terug komen. Nog even langs de Pasar Sanur om Pisang Goreng te eten, we eten allemaal twee gebakken banaantjes voor 8 cent pp, lekker dus. Via de Mac waar we geen ijsje kopen richting Hotel waar de waterkoker op de kamer voor koffie zorgt. Nu achter de Laptop een verhaaltje schrijven en daarna gaat het licht uit.