Pamplona

15 september 2010 - Pamplona, Spanje

15 sep. Woensdag. Fris buiten maar strak blauwe lucht, het gaat het weer worden vandaag. De BMW-rijders verwennen met koffie en zelf ook wat eten. De fietsen van het dak na afscheid te nemen van de motoren en hun berijders gaan wij op de fiets richting Pamplona, de afstand moet ongeveer 9 kilometer zijn. Het fietspad !!!! is redelijk plat alleen bij de camping is het vrij stijl. De bewijzering laat soms ook wat te over maar het lukt ons prima via de stadspoort de stad te bereiken en even later staan we voor het stadhuis met een plein er voor. Hier denderen de stieren eens per jaar door de smalle straatjes om achter de stoere jongens aan ter rennen, niet zonder gevaar want dit jaar is er een dode gevallen. Er vallen er trouwens wel meer tijdens dit evenement maar dan op hun gezicht. De lokale bakker heeft ons weer als klant en even later fietsen we dwars door de citadel, die op alle plaatsen gerestaureerd wordt. Zo nu en dan “pakken”we een bankje en genieten van alles wat beweegt. Op de fiets terug lukt via een omweggetje ook. Na paar stops om wat te drinken en op adem te komen belanden we weer op de camping. Het is heerlijk uitrusten in de schaduw want het is dik over de 30* inmiddels. Het is weer een geweldige dag geweest !