Morgen gaan we van de berg af

19 september 2010 - Ribeira, Spanje

19 sep. Zondag. Zodra de zon achter de berg vandaan komt stijgt de temperatuur, het wordt buiten ontbijten,eitje tikken met het geruis van de zee op de achtergrond. Een heerlijke luie dag, lezen en van de omgeving genieten. We lopen een rondje en zien een caravan aankomen met hele grote stickers van de Camping Card ACSI organisatie, de eigenaar wil gezien worden en laten weten, dat hij een inspecteur is want dat staat op zijn caravan, je moet wel van je minderwaardigheidscomplex af willen komen om er zo bij te staan. Onze Lafuma stoelen (hele luie ligstoelen) zijn inmiddels van nieuwe elastieken voorzien en liggen wederom fantastisch, je komt er bijna niet uit…………Vandaag wordt gedeeltelijk buiten gekookt, dat is best lekker. Morgen gaan we verder naar het westen van Spanje volgen het weer bericht is het daar mooi weer en niet zo snik heet. De avond wordt gevuld met het kijken naar de Nederlandse TV.

20 sep. Maandag. Het is vreemd wanneer de wekker gaat en je er uit moet, dat zijn we niet meer gewend. We hebben een afspraak en wel dat de caravan om 09.30 aangehaakt zal worden om naar beneden gebracht te worden. Keurig op tijd verschijnt de Discovery en in no-time staat de caravan beneden en even later rijden we richting Oviedo. Het is moeilijk om onder weg een parkeerplaats te vinden en als we er een tegenkomen ruikt ie meestal niet al te fris want bijna alle truckers legen daar hun blaas. Er worden nog wat inkopen gedaan bij een grote Alimerka supermarkt. De camping, die we op ons lijstje hadden staan bleek niet te vinden waardoor we in knap steile en smalle straatjes belanden, niet leuk!. Gelukkig bleek een paar kilometer verder  de camping San Rafael te liggen in het plaatsje Foz. Zeer matige camping maar wel met fietsmogelijkheden en de fietsen waren dan ook zeer snel van het dak af, heerlijk een stukje langs zee gefietst. Eenmaal weer terug op de camping een blikje bier geleegd, lekker Bami gegeten en geprobeerd te internetten wat helaas niet lukte.