het is februari en toch niet koud !

3 februari 2011 - Sanur, Indonesië

01, 02 en 03 februari.

De afgelopen dagen hebben we nog al wat regen gehad maar dat heeft ook weer zijn zonnige kant: de temperatuur blijft wat lager. Gisteren zijn we weer op de fiets gestapt heerlijk wat in de rondte getoerd. Bij een winkeltje aan het begin van Sanur hebben we een T-shirtje gekocht en sarong van iets zwaardere kwaliteit dan normaal bij een lief mevrouwtje, zo gaat dat hier nu eenmaal, hoe liever ze zijn hoe meer je koopt. Aan het eind van de dag heeft het vreselijk geregend en geonweerd, we konden het appartementje niet uit zonder natte voeten te krijgen. Het laat zich dan ook makkelijk raden, wij hebben in het restaurant van het hotel gegeten: warung Taman van Puri Kelapa.

Vandaag, het is inmiddels 03 februari is het ook bewolkt, dat komt goed uit wij gaan naar Desa Budaya fietsen, dat is geen kleinigheid want er zijn geen fietspaden of iets dergelijks, wel behoorlijke gaten in de weg. We genieten van het fietsen, je ziet veel meer en zo nu en dan worden we aangemoedigd want 2 blanken op een fiets langs de grote weg is waarschijnlijk geen dagelijks beeld. Alles gaat prima alleen bij een kruising moeten we opletten, dat we niet over het hoofd gezien worden. Er was ons verteld 3e stoplicht rechts af, daar moet het zijn en we vragen het voor de zekerheid maar even, dat trof we stonden er midden in. Het is een soort speeltuin, thema parkje met visvijvers, kabelbaantje en een jogging baan en daar moeten wij het van hebben, de baan gaat dwars door de rijstvelden erg mooi om te rijden als je ten minste de gaten in de paden weet te vermijden. Eerst dorst lessen, verse limoenensap en wat lokale crackertjes, lekker. We zitten onder een afdakje midden tussen de Lotusbloemen met het uitzicht op de rijstvelden, geweldig.  Via het joggingpad rijden we heerlijk rond, zo nu en dan trap op en trap af maar het blijft fantastisch! Na een klein uurtje zijn we rond en hebben alle facetten van de rijstkweek gezien ook de huisjes waar de verschrikkers in verblijven om de vogels weg te jagen bij de rijst die bijna klaar is om te oogsten. De terugreis verloopt wat makkelijker want we gaan berg afwaarts. Een verfrissende duik in het zwembad biedt wat afkoeling. Lezen en luieren en het plan ontstaat om vanavond weer bij Steak & Shake te gaan eten. De taxichauffeur weet het zo maar in 1 keer te vinden, knap, er zijn er die een extra rondje rijden. Wederom lekker gegeten, jammer, dat de Nasi Sapi, Ayam, en friet uitverkocht waren maar wat wil je we hadden ons buikje vol voor 24.000 roepies inclusief een glas vruchtensap, waar koop je dat voor nog geen 2 euro. Nu lekker slapen en er maar niet aandenken, dat we zwaar aan het aftellen zijn.