De Buurman

3 september 2015 - Empuriabrava, Spanje

De buurman.

Het is al heel lang geleden, ik was een fan van Jan Blaaser † een conferencier uit de oude doos en hij vertelde zijn ervaring op de camping. Wij hebben ook zo’n ervaring maar dan net even anders. Omdat wij al geïnstalleerd waren en van plan waren niet veel te doen konden we goed op onze buren letten. Om het verhaaltje te begrijpen moet je enige kennis hebben van caravans maar ik denk, dat ik het toch duidelijk kan maken. Een eindje verder op staat een ouder echtpaar zo als wij maar dan nog net iets erger met een Eriba type Puck of Troll, dat geeft al aan, dat ie klein is. De dissel (boom waar mee de caravan getrokken wordt) kan aan alle vier de kanten zitten want het kampeermiddel is ongeveer 2x2 meter. Het apparaat is ook voorzien van een hefdak om de weerstand te verminderen. De heer des huizes is opgegroeid met het hefdak in ingeklapte situatie want hij loopt constant met zijn hoofd naar beneden waardoor zijn nek al enigszins scheef op zijn romp staat. Zijn vrouw is gekleed als een Troll en loopt veel buiten de caravan hoe kan het ook anders want binnen zal nauwelijks plaats zijn voor twee personen. De nacht verloopt zonder problemen denk ik, maar ik kan en wil ook niet binnen kijken. De volgende ochtend verschijnt een meneer van de lokale caravanstalling met nog een caravan. Ik fantaseer er maar wat op los, het echtpaar reist met de Eriba en verblijft in de caravan, die in Spanje gestald is. Nou de goede man is nu al anderhalve dag bezig de Spanje caravan in orde te brengen. De auto en twee caravans   staan op een plek. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zei meneer Cruijf en dat klopt want omdat meneer wat gebogen loopt stoot hij maar zelden zijn hoofd aan het openstaande raam van de Eriba. De felle Spaanse zon heeft zijn best gedaan want de rubbers hangen half uit de strips en het geheel ziet er niet fris meer uit net zo als de eigenaar. Het is nu een dag later en de rust is weer gekeerd. Hebben wel het idee, dat mevrouw de Eriba als slaapkamer gebruikt en de meneer de Spaanse. Rest mij nog te melden, dat vanwege de kromme houding van meneer zijn rug niet meer dezelfde kleur heeft als zijn caravan. Borreltje gedronken met vrienden Gerard en Marijke, die inmiddels gearriveerd zijn. Wij eten andijvie (rauw fijn gesneden) met aardappels fijn gemaakt in azijn (puree) en uitgebakken spekjes volgens recept van mijn grootmoeder. Gedurende de nacht vallen er rake klappen en valt er heel wat water uit de lucht. Om 09.00 uur ontbijten we lekker buiten en tussen de buien door laten we per fiets G&M de belangrijkste winkels zien. Stokbroodje paté gaat er altijd in. De uil wordt geknapt uit de volle zon want als hij schijnt dan doet ie het goed.

https://www.youtube.com/watch?v=tEl1EANGT00  voor de camping van Jan Blaaser

1. Henk en greet:
    4 september 2015
    Wij zien het voor ons , je kan er van genieten en niet uitlachen
    Je kan er van genieten als je dat allemaal ziet ,dat mensen zo knoeien.
    Maar jullie hebben je weer uren vermaakt.
    Zo gaan de dagen ook om, als je daarbij lekker in het zonnetje zit.
    Nog veel plezier.
    Groetjes Henk en Greet.
  2. Hans:
    5 september 2015
    om het verhaal af te maken: De Eriba is naar de stalling gebracht (denk ik) en ze leven voort in de Spaanse. Meneer is nog steeds druk doende herstel werkzaamheden te verrichten, een werkvakantie!
  3. Gerard:
    18 september 2015
    De tandarts kwamen wij tegen op het strand. Hij was alleen. De trol is waarschijnlijk aan het dromen over de zin van haar het.
  4. Gerard:
    18 september 2015