Laatste stop in Spanje

23 oktober 2010 - Castrojeriz, Spanje

23 okt. Zaterdag. We vertrekken om 09.45u, we hebben gretig gebruik gemaakt van onze privé badkamer, en dat allemaal in het donker vanwege het uur tijdsverschil. Afrekenen en een stokbrood meenemen voor de lunch.  Meteen naar de bijgelegen pomp, aftanken en zie daar, hij heeft nog een jerrycan van 10 liter , alles gelijk gevuld en op weg richting Burgos. Strakblauwe lucht,met een koude wind, die ons tijdens de koffiestop weer in de caravan blaast. Eindeloze dorre vlaktes aan weerskanten van de A66, wel een prachtige weg om te rijden. Alle bergen links en rechts lijken op de Tafelberg, want ze zijn allemaal vlak van boven. Zo af en toe een spierwit dorp. Hoogste punt waar we reden was 1190m en daar kon ook in de omgeving geskied worden. Via Salamanca en de A62 en afslag 32 belanden we op de camping van Castrojeriz. Een middeleeuws dorp. We smeren onze kelen en testen onze schoenen, door het dorp te ontdekken. Slechts 600 inwoners plus een handvol kampeerders. Het is ook een doorgangsdorp voor pelgrims naar Santiago de Compostella. Uigestorven op zaterdagmiddag/avond. De plannen worden gesmeed hoe we morgen verder zullen gaan, we gaan een stukje peage rijden en hopen zo even voorbij Bordeaux te komen. Vroeg naar bed en bijtijds weer op.

1. Miek:
    24 oktober 2010
    En al Franse uitgescholden ;)
    Hopelijk valt t allemaal mee en zien we jullie snel weer :)

x Ed en Miek
  2. Hans:
    24 oktober 2010
    Ja ik heb ze zeker uitgescholden, die fransen, ze staan in Spanje in de rij om te tanken en gaan dan ook nog boodschappen doen terwijl de auto bij de pomp staat, heerlijk wat een eikels. Ver der gaat het prima staan nu vlak bij Bordeaux in een wijngaard, de druiven zijn hier bepaald niet zuur!