Het gaat toch richting het Noorden worden

21 oktober 2010 - Quarteira, Portugal

20 okt. Woensdag. Woensdag is zigeunermarktdag in Quarteira, we maken van de nood een deugd en trekken voor de 2e keer richting de markt, we weten tenslotte nu waar die gehouden wordt. Na genoeg “aanbiedingen”gezien te hebben stappen we weer op de fiets en rijden richting de camping. In het zonnetje lunchen is geen slechte bezigheid! De TV laat zien, dat het in Nederland waait en wel 10* is. Wij zijn hier morgen  al 14 dagen , terwijl we 1 week dachten te blijven. Heerlijk met dit mooie weer! We willen nog even naar Monte Gordo, Marianne had in haar hoofd, dat daar nog een ACSI camping zou zijn, maar het is een Municipal camping van gelijke strekking als hier. Alleen vinden wij deze omgeving mooier. Het is daar totaal vlak, hier is alles bergachtig. Dus wat rond gekeken in Monte Gordo, wel een aardige plaats, mooie boulevard en prachtige fietspaden. Misschien iets voor een volgende keer. Terug naar Quarteira via Faro, kijken nog naar een 10 liter jerrycan, overal uitverkocht! Eten wat in het Faro shopping Centre en dan terug naar de caravan.

21 okt. Donderdag.Vandaag besloten om af te breken en morgen te vertrekken. Toch nog even hier in de buurt zoeken naar een 10 ltr. jerrycan. Engelsen hier op de camping vertellen dat er behoorlijke opstoppingen bij de Spaans/Franse grens zijn. Wij gaan er vanuit dat als we er over een paar dagen aankomen het wel weer wat normaler zal zijn. Wij hebben nu 2 jerrycans, samen 15 ltr.  hopelijk is dat genoeg in barre omstandigheden. Liggen nog heerlijk lui te zijn bij de caravan, slapen, lunchen, slapen en zijn een beetje bedroefd, want we moeten straks inpakken. Helaas komt aan ons verblijf in Quarteira een eind. Ondanks alle goede en welgemeende adviezen gaan we het proberen !

1. Ger:
    21 oktober 2010
    Veel succes met de reis door Frankrijk. Er schijnen daar problemen met de brandstof te zijn.
    En kom gezond thuis.

groetjes Ger
  2. Aad en Yvonne:
    21 oktober 2010
    Niets moet alles mag, maar jullie willen vast Aad zijn verjaardag niet missen.
    Goede reis.
    Groetes Y. en A.
  3. Ruud en margriet:
    22 oktober 2010
    hallo marianne en hans,
    Dus jullie gaan nu echt huiswaarts? Hopelijk loopt alles gesmeerd,hoewel de vooruitzichten nog steeds stakingen zijn in Frankrijk.Heel veel sterkte en we spreken elkaar wel als jullie weer thuis zijn.
    groetjes,Margriet en Ruud