Bali, we zijn er weer !

11 januari 2014 - Sanur, Indonesië

Goedendag thuisblijvers,

Inmiddels is het zo’n tien dagen geleden, dat wij uit Nederland vertrokken. Met Malaysia Airlines hebben wij een prima vlucht gehad. Alleen het meisje achter de incheckbalie had er meer moeite mee maar na een klein half uurtje geknoei en assistentie van een iets meer wetende collega hadden we nog net genoeg tijd om naar de gate te lopen. De stewardessen zagen er geweldig verzorgd uit, prachtige jurkjes, die om het lijfje gegoten zaten en bovendien allemaal het haar in het zelfde model. Gezichtjes keurig op gemaakt met aan geplakte wimpers als zonneschermen zo groot. Ik trof het aan boord, al het eten was overgoten met een kaassausje, de vlucht vertrok tenslotte uit een land vol zuivelproducten en dat zal je weten ook! De vlucht van uit Kuala Lumpur had plaats genoeg en binnen drie uur landen we op een klets nat Bali. Via lijbanden en veel geduld troffen wij meer dan genoeg chauffeurs, die ons wel naar Sanur wilden brengen. Wij kozen voor de chauffeur, die mij een plasplaats wees want de nood was in middels hoog. Ja natuurlijk we zijn op Bali je moet over de prijzen discussiëren zo gezegd zo gedaan en voor iets minder dan de vraagprijs mochten wij via sluikse wegen naar de man zijn auto. De wegen waren verstopt vanwege 1 januari, de nieuwe tolweg dwars door de zee bracht uitkomst. Vanwege de drukke tijd rondom de jaarwisseling moesten we enige dagen elders vertoeven namelijk in het Swastika hotel. Wij waren de gelukkigen om in een van de oudste kamers te belanden die het hotel bevatte, wat en ouwe bende, meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. ’s Avonds gelijk maar bij een van onze favoriete restaurantjes gegeten Coconut Tree, voortreffelijk! De nacht gescheiden doorgebracht, Marianne in het ene bed en ik in het andere. Het ontbijt was prima, we miste alleen de Deense “gebakjes”. Op naar de fietsenverhuurmeneer. Met de rekening van vorig jaar in de hand konden we wederom een goede deal afsluiten. Direct richting ons oude stekkie Puri Kelapa gereden en daar alle meiden die we konden vinden gezoend inclusief onze vrienden Donald en Okka. Nog even op bezoek bij Dr. Alex waar Mary en Burt verblijven, meteen verwend met pisang goreng! ’s Avonds heerlijk op de markt gegeten. Ja en wat er op de andere dagen allemaal gepasseerd is weet ik nu niet meer want we leven hier zorgeloos. Wel weet ik nog, dat we zondags met onze vriend Sabra en 2 van zijn 3 dochtertjes Joanna en Nathia naar een nieuw park geweest zijn: Taman Nusa in Banjarangkan. Geweldig mooi en leerzaam park, dat de opbouw van de grootste eilanden van Indonesië laat zien in een openluchtmuseum. Ja, wat hebben we de overige dagen gedaan? Verhuisd naar ons stekkie bij http://www.semarandana.com   voor ons een prachtige plek. Wayan de gastvrouw is nog even lief en behulpzaam als vorig jaar, we werden gelijk uitgenodigd het 1 jarig bestaan van het guesthouse bij te wonen. Nog een dag met de familie Pesch en Gathier op stap geweest o.a. naar Ubud. Nog een vleugje Frankrijk opgesnoven in de Carrefour want daar heeft de tijd niet stil gestaan !. Nu ga ik weer verder met vakantie houden want mijn hersenen werken nog trager dan dat de meeste Balinezen zijn.

1. Ben:
    11 januari 2014
    fijn te lezen dat het jullie goed vergaan is, de reis, de aanvang jullie verblijf, het vertrouwde regelen van het e.e.a, .Zorg dat het genieten blijf, en rustig aan.
    grt B/R.