Let op, we komen er aan

27 oktober 2010 - Tournai, België

27 okt. Woensdag. Wat een vreselijk koud en vies toilet gebouw. Om even negen uur verlaten we de camping van Chartres, weinig van gezien maar wat we gezien hebben werden we niet vrolijk van. Steile en smalle weggetjes leiden ons de plaats uit. Onderweg zien we gesloten benzinestations of auto’s in de wachtrij. Het is koud, moeten aan de temperatuur wennen. Bij een Supermarché willen we nog wat tanken maar we zijn niet de enige bovendien is het station niet caravanvriendelijk en we sluiten niet aan bij het aantal wachtende die voor ons zijn. De Peage biedt uitkomst, op de snelwegen is genoeg te krijgen alleen de dorpen lijden onder het te kort aan brandstof. Inmiddels wat zonniger en we kunnen zelfs lunchen met de caravan deur open. Niet veel later valt het met bakken uit de lucht. De nacht denken we door te brengen in Lille maar dan wordt het Kortrijk maar uiteindelijk staan we op een camping in Doornik/Tournai. Het inchecken kan om vijf uur, Marianne doet dat gewoonte getrouw en komt zelfs met een man van 76 aanwandelen , die de honneurs waarneemt, zijn zoon zit in Las Vegas, waarschijnlijk de opbrengst van deze zomer te vergokken. De goede man doet zijn best om Vlaams te spreken, het blijft ons om het even, zijn Frans is ook bijna niet te volgen. De overgehouden Nasi wordt uit de vriezer gehaald en we smullen. We realiseren ons, dat dit de laatste nacht in de Polar van deze vakantie wordt, het was best te doen! Morgen richting huis ook weer heerlijk om in je eigen badkamer te zijn!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Berry en Ineke:
    27 oktober 2010
    "ook weer heerlijk om in je eigen badkamer te zijn!"
    Ja ja, het is afzien in een Polar. Nog even doorbijten en je bent weer thuis. ;-)
  2. Hans:
    27 oktober 2010
    jij bent snel zeg!, hoe is het met de Iveco?
  3. Berry en Ineke:
    toppie
  4. Chris:
    Hallo Hans en Mariane
    Zo'n terug reis kan je toch niet bedenken, het is wel een belevenis ,zeker zo de laatste dagen, om een boek over te schrijven nog even volhouden en het verkeer rond Antwerpen trotseren en dan weer met het Nederlandse verkeer meedraaien da's wel weer wennen. Goede laatste kilometers
  5. Miek:
    28 oktober 2010
    Tot straks, liefs van ons
  6. Henk en greet:
    28 oktober 2010
    Hans en Marianne.
    Welkom thuis en tot horens maar weer.
    Wij hebben genoten van je reisverslagen.