Naar en op Bali in het kort.

27 februari 2017 - Sanur, Indonesië

Onze buurman Henk brengt ons keurig naar de luchthaven Schiphol. Het inchecken verloopt spoedig en wij hebben mooie plaatsen geregeld door een oud-collega van Annemieke. Bij de gate worden we welkom geheten door een op een big gelijkende jonge dame in een veel te strak pakje. We vertrekken op tijd en na een kort taxi-ritje hangt de A380 in de lucht. Het duurt bijna twee uur voordat we ons eerste drankje krijgen. Het eten is goed. De stewardessen minder, ik denk, dat de verdiensten boven het wensenlijstje staat. Er bevinden zich 20 nationaliteiten aan boord.

Met een doffe plof staan we midden in de woestijn: Doubai. Een aardige meneer begeleid een hele groep met als eindbestemming Denpasar (Bali) , dat is maar goed ook want we komen meer dood dan levend aan bij de bus, die ons naar een andere terminal brengt. Met een half uur vertraging hangt de Boeing 777-300 in de lucht. Ook hier weer nooduitgangstoelen, geen raampje om naar buiten te kijken maar tijden de start wel uitzicht op een geweldige neus van een lokale steward.

Na alle formulieren weer ingevuld te hebben mogen we door de immigratie en douane van de nieuwe internationale lucht haven. De grote smile van Oka zien we al van verre, goed hem weer te zien. Na een welkomstdrankje ploffen we in bed het is inmiddels 02.00. Wekkertje gaat 0m 07.30 af maar krijgt weinig gevolg, we doen nog een snurkrondje. Voor mij een Nasi en voor Marianne wat toast en lokale jam. Het feest is begonnen. Oh ja er valt een flinke plensbui, de eerste en de laatste zal later blijken. Fietsen huren bij ons vriendje en roept al hello Mr Han want velen hier spreken de s niet uit of hebben in het verleden zo hard op hun tong gebeten, dat je juiste klank niet meer geproduceerd kan worden.

Het gaat ons goed, fietsen veel en met enige regelmaat naar het strand. De vriendjes van de strandstoelverhuur hebben gezamenlijk afgesproken (of hun bazen), dat de prijs van de stoelen maar eens omhoog moest: vorig jaar 50.000 Idr en nu 100.00 Idr, dat is een verhoging van 100%. Na veel onderhandelen gaan sommige door de knieën en liggen wij met enige reductie aan het strand. Lieve mensen maak je geen zorgen het gaat hier uitstekend.

1. Tian en Ber:
    Beste Marianne en Hans
    Wij zijn blij dat jullie een goede reis gehad hebben en dat jullie weer op je geliefd eiland Bali zijn, maak nog heel veel plezier en tot eind Maart
    Groetjes Tian en Ber
  2. Ruud en margriet:
    27 februari 2017
    goed te lezen dat alles weer vertrouwd is!!!Gelukkig kun je goed onderhandelen Hans!!Doe de groeten aan alle bekenden!!!Geniet er nog lekker van, want hier is het pet weer.Wij hebben de 2 kleinzoons voor 3 dagen en gaan vanmiddag naar het Muiderslot.hartelijke groet,Margriet en Ruud
  3. Miek:
    27 februari 2017
    Wat een zaligheid toch, fijn dat jullie zo kunnen genieten saampjes! X